POISTENIE CK PROTI ÚPADKU
CK Víkendové výlety je poistená podľa zákona č. 281/2001 Z.z. o zájazdoch a podmienkach podnikania cestovných kancelárii v Európskej cestovnej poisťovni, odštepnom závode Generali Poisťovne, a.s. so sídlom Lamačská cesta 3/A, 84104 Bratislava.
O uzavretí poistenia obdržala CK Víkendové výlety od Európskej cestovnej poisťovne Certifikát
CK zašle objednávateľovi spolu so Zmluvou o obstaraní zájazdu doklad o poistení CK proti úpadku.
Oprávnenou osobou na poistné plnenie podľa uzatvoreného poistenia je osoba, ktorá uzavrie s CK Zmluvu o obstaraní zájazdu a zaplatí zájazd. Oprávnenou osobou sa stáva tiež osoba, v prospech ktorej sa Zmluva o zájazde uzavrela a tiež osoba, na ktorú sa zájazd previedol za podmienok podľa Občianského zákonníka.
Predmetom poistenia je suma zaplatená za zájazd.
Poistenie sa uzavrelo pre prípady ak:
O uzavretí poistenia obdržala CK Víkendové výlety od Európskej cestovnej poisťovne Certifikát
CK zašle objednávateľovi spolu so Zmluvou o obstaraní zájazdu doklad o poistení CK proti úpadku.
Oprávnenou osobou na poistné plnenie podľa uzatvoreného poistenia je osoba, ktorá uzavrie s CK Zmluvu o obstaraní zájazdu a zaplatí zájazd. Oprávnenou osobou sa stáva tiež osoba, v prospech ktorej sa Zmluva o zájazde uzavrela a tiež osoba, na ktorú sa zájazd previedol za podmienok podľa Občianského zákonníka.
Predmetom poistenia je suma zaplatená za zájazd.
Poistenie sa uzavrelo pre prípady ak:
- CK neposkytne osobe, ktorá si zájazd objednala a zaplatila dopravu z miesta pobytu v zahraničí do miesta plánovaného skončenia zájazdu, alebo na Slovensko, ak takáto doprava bola súčasťou zájazdu
- CK nevráti osobe, ktorá si zájazd objednala a zaplatila zaplatený preddavok, alebo cenu zájazdu v prípade, ak sa zájazd neuskutočnil
- CK nevráti osobe, ktorá si zájazd objednala a zaplatila rozdiel medzi zaplateneou cenou zájazdu a cenou čiastočne poskytnutého zájazdu v tom prípade ak zájazd bol poskytnutý len sčasti
Poistenie sa nevzťahuje na kvalitu poskytovaných služieb, ktoré sa CK zaviazala v Zmluve o obstaraní zájazdu zabezpečiť osobe, alebo osobám, ktoré si zájazd objednali a zaplatili.
Z poistenia sú vylúčené škody vzniknuté v súvislosti so zlyhaním techniky, vojnou, terorizmom, prírodnými katastrofami, jadrovou energiou.
Z poistenia sú vylúčené škody, ktoré vzniknú platobnou neschopnosťou inej osoby ako CK.
Z poistenia sú vylúčené akékoľvek následné škody ako napr. pokuty, ušlý zisk, ktoré by mohli vzniknúť z dôvodu oneskoreného príchodu do miesta plánovaného skončenia zájazdu, alebo na Slovensko, a iné náklady s tým súvisiace.
Povinnosti oprávnenej osoby:
Okrem povinností stanovených právnymi predpismi je oprávnená osoba povinná:
1) najneskôr do 6 mesiacov odo dňa vzniku škodovej udalosti písomne oznámiť túto skutočnosť poisťovateľovi t.j. poisťovni, ktorá s CK uzavrela poistenie pre prípad úpadku. Písomná forma oznámenia škodovej udalosti sa nevyžaduje v prípade ak CK neposkytne oprávnenej osobe dopravu z miesta pobytu v zahraničí do miesta plánovaného skončenia zájazdu, alebo do SR, ak je táto doprava súčasťou zájazdu
2) poskytnúť poisťovni potrebnú súčinnosť pri zisťovaní rozsahu a výšky nárokov na poistné plnenie, najmä predložiť poisťovni Zmluvu o obstaraní zájazdu a ďaľšie doklady, ktoré sú rozhodujúce pre posúdenie vzniku práva oprávnenej osoby na poistné plnenie a jeho výšku, ako aj umožniť poisťovni vykonať šetrenie, ktoré je s tým spojené
Ak oprávnená osoba poruší svoje povinnosti uvedené v bode 1) a bode 2) je poisťovňa oprávnená znížiť poistné plnenie podľa toho, aký vplyv malo toto porušenie na rozsah povinnosti poisťovne plniť.
Povinnosti poisťovne – poisťovateľa:
Okrem povinností stanovených právnymi predpismi je poisťovateľ – poisťovňa povinná:
1) na základe oznámenia o škodovej udalosti bezodkladne začať so šetrením na overenie vzniku, príčin a rozsahu škodovej udalosti
2) umožniť CK a oprávnenej osobe nahliadnuť do spisových materiálov týkajúcich sa jeho škodovej udalosti a umožniť mu obstarať si kópiu alebo opis
3) prerokovať s oprávnenou osobou výsledok šetrenia nutného k zisteniu výšky plnenia, alebo mu ho oznámiť
4) poskytnúť poistné plnenia oprávneným osobám po splnení všetkých zákonných podmienok
Poistné plnenie:
1) Poisťovňa – poisťovateľ poskytne oprávnenej osobe na základe písomného ale aj telefonického, faxového či iného oznámenia poistné plnenie zabezpečením dopravy vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do doby odchodu z miesta pobytu v zahraničí na Slovensko, alebo do miesta plánovaného skončenia zájazdu v prípade ak CK v dôsledku svojho úpadku neposkytne oprávnenej osobe dopravu z miesta pobytu v zahraničí do miesta skončenia zájazdu, alebo na Slovensko. Toto poistné plnenie poskytne poisťovňa ihneď po overení pravdivosti oznámenia o škodovej udalosti, najneskôr však do 24 hodín od oznámenia škodovej udalosti.
2) Ak si oprávnená osoba zabezpečí dopravu, prípadne aj nevyhnutné ubytovanie a stravovanie do doby odchodu z miesta pobytu v zahraničí na Slovensko, prípadne do miesta plánovaného skončenia zájazdu na vlastné náklady, poisťovňa uhradí oprávnenej osobe tieto náklady len do výšky, akú by musela vynaložiť ak by dopravu, ubytovanie a stravovanie zabezpečovala na základe oznámenia o škodovej udalosti sama tak ako je to spomenuté v ods. 1)
3)Podmienka písomného oznámenia škodovej udalosti vrátane predloženia uzavretej Zmluvy o obstaraní zájazdu prípadne ďaľších dokladov platí pre poskytnutie plnenia v prípadoch, že:
Z poistenia sú vylúčené škody vzniknuté v súvislosti so zlyhaním techniky, vojnou, terorizmom, prírodnými katastrofami, jadrovou energiou.
Z poistenia sú vylúčené škody, ktoré vzniknú platobnou neschopnosťou inej osoby ako CK.
Z poistenia sú vylúčené akékoľvek následné škody ako napr. pokuty, ušlý zisk, ktoré by mohli vzniknúť z dôvodu oneskoreného príchodu do miesta plánovaného skončenia zájazdu, alebo na Slovensko, a iné náklady s tým súvisiace.
Povinnosti oprávnenej osoby:
Okrem povinností stanovených právnymi predpismi je oprávnená osoba povinná:
1) najneskôr do 6 mesiacov odo dňa vzniku škodovej udalosti písomne oznámiť túto skutočnosť poisťovateľovi t.j. poisťovni, ktorá s CK uzavrela poistenie pre prípad úpadku. Písomná forma oznámenia škodovej udalosti sa nevyžaduje v prípade ak CK neposkytne oprávnenej osobe dopravu z miesta pobytu v zahraničí do miesta plánovaného skončenia zájazdu, alebo do SR, ak je táto doprava súčasťou zájazdu
2) poskytnúť poisťovni potrebnú súčinnosť pri zisťovaní rozsahu a výšky nárokov na poistné plnenie, najmä predložiť poisťovni Zmluvu o obstaraní zájazdu a ďaľšie doklady, ktoré sú rozhodujúce pre posúdenie vzniku práva oprávnenej osoby na poistné plnenie a jeho výšku, ako aj umožniť poisťovni vykonať šetrenie, ktoré je s tým spojené
Ak oprávnená osoba poruší svoje povinnosti uvedené v bode 1) a bode 2) je poisťovňa oprávnená znížiť poistné plnenie podľa toho, aký vplyv malo toto porušenie na rozsah povinnosti poisťovne plniť.
Povinnosti poisťovne – poisťovateľa:
Okrem povinností stanovených právnymi predpismi je poisťovateľ – poisťovňa povinná:
1) na základe oznámenia o škodovej udalosti bezodkladne začať so šetrením na overenie vzniku, príčin a rozsahu škodovej udalosti
2) umožniť CK a oprávnenej osobe nahliadnuť do spisových materiálov týkajúcich sa jeho škodovej udalosti a umožniť mu obstarať si kópiu alebo opis
3) prerokovať s oprávnenou osobou výsledok šetrenia nutného k zisteniu výšky plnenia, alebo mu ho oznámiť
4) poskytnúť poistné plnenia oprávneným osobám po splnení všetkých zákonných podmienok
Poistné plnenie:
1) Poisťovňa – poisťovateľ poskytne oprávnenej osobe na základe písomného ale aj telefonického, faxového či iného oznámenia poistné plnenie zabezpečením dopravy vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do doby odchodu z miesta pobytu v zahraničí na Slovensko, alebo do miesta plánovaného skončenia zájazdu v prípade ak CK v dôsledku svojho úpadku neposkytne oprávnenej osobe dopravu z miesta pobytu v zahraničí do miesta skončenia zájazdu, alebo na Slovensko. Toto poistné plnenie poskytne poisťovňa ihneď po overení pravdivosti oznámenia o škodovej udalosti, najneskôr však do 24 hodín od oznámenia škodovej udalosti.
2) Ak si oprávnená osoba zabezpečí dopravu, prípadne aj nevyhnutné ubytovanie a stravovanie do doby odchodu z miesta pobytu v zahraničí na Slovensko, prípadne do miesta plánovaného skončenia zájazdu na vlastné náklady, poisťovňa uhradí oprávnenej osobe tieto náklady len do výšky, akú by musela vynaložiť ak by dopravu, ubytovanie a stravovanie zabezpečovala na základe oznámenia o škodovej udalosti sama tak ako je to spomenuté v ods. 1)
3)Podmienka písomného oznámenia škodovej udalosti vrátane predloženia uzavretej Zmluvy o obstaraní zájazdu prípadne ďaľších dokladov platí pre poskytnutie plnenia v prípadoch, že:
- CK nevráti osobe, ktorá si zájazd objednala a zaplatila zaplatený preddavok, alebo cenu zájazdu v prípade, ak sa zájazd neuskutočnil
- CK nevráti osobe, ktorá si zájazd objednala a zaplatila rozdiel medzi zaplateneou cenou zájazdu a cenou čiastočne poskytnutého zájazdu v tom prípade ak zájazd bol poskytnutý len sčasti
V týchto prípadoch poskytne poisťovňa poistné plnenie vo výške zodpovedajúcej zaplatenému preddavku, alebo cene zaplatenej za zájazd, prípadne rozdiel medzi zaplatenou cenou zájazdu a cenou sčasti poskytnutého zájazdu, avšak po započítaní toho, čo Ck oprávnenej osobe vráti sama a so zohľadnením čerpania služieb oprávnenou osobou v rámci poistného plnenia podľa ods.1)
4) Poistné plnenie je splatné do 15 dní odo dňa, kedy poisťovňa skončila šetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti plniť.
5) Ak súčet nárokov všetkých oprávnených osôb, ktoré poisťovni oznámili poistnú udalosť najneskôr do 6 mesiacov od vzniku poistnej udalosti, prevýši poistnú sumu, plnenie poisťovne za každé z nich sa zníži v pomere dojednanej poistnej sumy k súčtom uplatnených nárokov na poistné plnenie. V prípade, že poistné nároky poistnú sumu neprevýšia, poskytne poisťovňa poistné plnenie aj tým oprávneným osobám, ktoré písomne oznámili poistnú udalosť až po uplynutí stanovenej 6 mesačnej lehoty, maximálne však do výšky zostatku poistnej sumy.
6) Poisťovňa poskytne poistné plnenie v mene platnej na Slovensku. K prepočítaniu nákladov, ktoré oprávnenej osobe vznikli v zahraničnej mene v súvislosti so zabezpečením dopravy, stravy a ubytovania podľa ods.2) použije sa výmenný kurz vyhlásený NBS v deň vzniku týchto nákladov.
Poistná suma je hornou hranicou poistného plnenia.
Oznámenie škodovej a poistnej udalosti:
1) Rozumie sa týmto písomná správa zaslaná na adresu:
Generali Poisťovňa, a.s.
odštepný závod Európska cestovná poisťovňa
Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava
info@europska.sk
www.europska.sk
2) V prípade poistnej udalosti, kedy CK nezabezpečí oprávnenej osobe dopravu zo zahraničia na Slovensko sa môže oznámenie škodovej a poistenj udalosti urobiť okrem písomnej formy aj telefonicky, faxom, SMS a pod. na tieto kontaktné údaje:
Europ Assistance s.r.o.
Na Pankráci 127, 14000 Praha, Česká republika
tel.: 00421 2 544 177 11, fax: 00421 2 544 101 74
3) Núdzové volania 24 hodín denne v slovenskom jazyku možno uskutočniť na:
tel.: 00421 2 544 177 11
tel.: 00421 2 544 177 12
4) Poistné plnenie je splatné do 15 dní odo dňa, kedy poisťovňa skončila šetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti plniť.
5) Ak súčet nárokov všetkých oprávnených osôb, ktoré poisťovni oznámili poistnú udalosť najneskôr do 6 mesiacov od vzniku poistnej udalosti, prevýši poistnú sumu, plnenie poisťovne za každé z nich sa zníži v pomere dojednanej poistnej sumy k súčtom uplatnených nárokov na poistné plnenie. V prípade, že poistné nároky poistnú sumu neprevýšia, poskytne poisťovňa poistné plnenie aj tým oprávneným osobám, ktoré písomne oznámili poistnú udalosť až po uplynutí stanovenej 6 mesačnej lehoty, maximálne však do výšky zostatku poistnej sumy.
6) Poisťovňa poskytne poistné plnenie v mene platnej na Slovensku. K prepočítaniu nákladov, ktoré oprávnenej osobe vznikli v zahraničnej mene v súvislosti so zabezpečením dopravy, stravy a ubytovania podľa ods.2) použije sa výmenný kurz vyhlásený NBS v deň vzniku týchto nákladov.
Poistná suma je hornou hranicou poistného plnenia.
Oznámenie škodovej a poistnej udalosti:
1) Rozumie sa týmto písomná správa zaslaná na adresu:
Generali Poisťovňa, a.s.
odštepný závod Európska cestovná poisťovňa
Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava
info@europska.sk
www.europska.sk
2) V prípade poistnej udalosti, kedy CK nezabezpečí oprávnenej osobe dopravu zo zahraničia na Slovensko sa môže oznámenie škodovej a poistenj udalosti urobiť okrem písomnej formy aj telefonicky, faxom, SMS a pod. na tieto kontaktné údaje:
Europ Assistance s.r.o.
Na Pankráci 127, 14000 Praha, Česká republika
tel.: 00421 2 544 177 11, fax: 00421 2 544 101 74
3) Núdzové volania 24 hodín denne v slovenskom jazyku možno uskutočniť na:
tel.: 00421 2 544 177 11
tel.: 00421 2 544 177 12