Zmluvné podmienky
Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazde, alebo výlete
Cestovnej kancelárie Víkendové výlety (ďalej len „VZP“)
I. Základné ustanovenia
a) Tieto VZP vychádzajú z ustanovení Zákona č.281/2001 Z. z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárii a cestovných agentúr, Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a ustanovení § 741a a nasledujúcich zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka.
b) VZP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o obstaraní zájazdu (ďalej len „Zmluvy“) uzatvorenej medzi Cestovnou kanceláriou Víkendové výlety (ďalej len „CK“) a objednávateľom
c) VZP platia pre všetky zájazdy a výlety organizované a ponúkané CK na internetovej stránke, prípadne formou tlačených katalógov a ponukových listov.
d) CK nemá kamenné prevádzky je internetovou CK, preto celá komunikácia medzi ňou a objednávateľom prebieha prostredníctvom e-mailu, telefonicky, alebo poštou.
e) VZP stanovujú základné práva a povinnosti záväzkového vzťahu medzi CK a objednávateľom a sú záväzné pre všetkých účastníkov tohto zmluvného vzťahu odo dňa prvého prejavu vôle objednávateľa smerujúceho k vzniku záväzkového vzťahu s CK.
f) CK spracúva dobrovoľne poskytnuté osobné údaje účastníkov výletu alebo zájazdu v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov tak ako je presne špecifikované v čl. XII a XIII týchto VZP. Za účelom ochrany osobných údajov má CK vypracovaný bezpečnostný projekt v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov.
g) Zájazd je kombinácia najmenej dvoch služieb (doprava, strava, ubytovanie, sprievodca) predávaných za súhrnnú cenu a poskytovaných dlhšie ako 24 hodín.
h) Výlet je akákoľvek kombinácia služieb predávaných za súhrnnú cenu a poskytovaných kratšie ako 24 hodín.
II. Zmluvné strany
Zmluvnými stranami sú:
Obstarávateľ: Vojtech Lacika, Hálova 1082/19, 85101 Bratislava - Petržalka, IČO: 48073890 č. živnostenského reg. 110-238614 Okresného úradu Bratislava ako prevádzkovateľ CK, a
Objednávateľ, ktorým je fyzická osoba spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba. Osoba mladšia ako 15 rokov sa môže zúčastniť zájazdu alebo výletu len v doprovode osoby staršej ako 18 rokov, pričom osoby mladšie ako 18 rokov musia mať písomný súhlas svojho zákonného zástupcu k účasti na zájazde alebo výlete.
III. Zmluvný vzťah
1. Zmluvný vzťah pri obstaraní výletu vzniká medzi CK a objednávateľom zaplatením ceny zájazdu, a teda jej akceptovaním, čo je jednoznačným prejavom slobodnej a vážnej vôle objednávateľa vstúpiť do zmluvného vzťahu s CK, prijatím týchto VZP a zároveň aj vyjadrením súhlasu s nimi,
2. Zmluvný vzťah pri obstaraní zájazdu vzniká medzi CK a objednávateľom podpísaním Zmluvy oboma zmluvnými stranami.
IV. Platobné podmienky
1. Cena za zájazd, alebo výlet je zverejnená na internetovej stránke obstarávateľa, prípadne v katalógu alebo ponukových listoch, ak tieto existujú. Cena platná v čase objednania je zmluvnou cenou.
2. Objednávateľ je povinný uhradiť cenu výletu do 5 dní odo dňa prijatia potvrdzujúceho e-mailu od CK.
3. Cenu zájazdu minimálne vo výške 50% z ceny zájazdu je objednávateľ povinný uhradiť do 5 dní odo dňa prijatia potvrdzovacieho e-mailu od CK. Ak zmluvné strany uzavrú Zmluvu v lehote kratšej ako 30 dní pred začatím zájazdu, zaplatí objednávateľ cenu zájazdu v plnej výške do 5 dní odo dňa prijatia potvrdzovacieho e-mailu.
4. Objednávateľ je povinný doplatiť zvyšok ceny zájazdu najneskôr 30 dní pred dňom uskutočnenia zájazdu. Ak objednávateľ zvyšok ceny zájazdu podľa Zmluvy v lehote uvedenej v bode 3 tohto článku nezaplatí, nemá objednávateľ právo účasti na zájazde a finančné prostriedky, ktoré boli CK zaplatené, prepadajú v jej prospech.
V. Práva a povinnosti zmluvných strán
1) CK
a) má povinnosť:
- mať uzatvorenú Zmluvu o poistení proti insolventnosti CK pre prípad jej úpadku a jej podmienky mať uverejnené na internetovej stránke,
- odovzdať objednávateľovi doklad o poistení zájazdu pre prípad úpadku vystavený poistiteľom,
- presne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe, a ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie objednávateľa zájazd objednať,
- informovať záujemcov o zájazd na svojej internetovej stránke o minimálnom počte účastníkov, dosiahnutie ktorého je podmienkou uskutočnenia zájazdu,
- poskytnúť na internetovej stránke termín uzávierky dokedy je možné sa na zájazd prihlásiť,
- až do termínu konania zájazdu mať tento zájazd zverejnený na svojich internetových stránkach,
- obstarať zájazd tak, ako je uvedené v Zmluve,
- najneskôr 7 dní pred uskutočnením zájazdu poskytnúť objednávateľovi písomne ďalšie informácie potrebné k účasti na zájazde, ktoré nie sú uvedené v Zmluve, alebo na internetovej stránke CK, hlavne presný čas, miesto odchodu, meno kontaktnej osoby a jej telefónne číslo,
- pri zrušení zájazdu ponúknuť objednávateľovi náhradný termín, alebo zájazd a v prípade nesúhlasu zo strany objednávateľa, vrátiť mu zaplatené finančné prostriedky do 7 dní odo dňa zrušenia zájazdu.
b) má právo:
- na odstúpenie od Zmluvy za podmienok dohodnutých v Zmluve alebo týchto VZP
- na odstúpenie od Zmluvy s objednávateľom, ktorý svojim správaním a konaním znemožňuje realizáciu zájazdu podľa dohodnutých podmienok, alebo ohrozuje ostatných účastníkov zájazdu. V takom prípade má CK nárok na náhradu škody spôsobnej objednávateľom, pričom objednávateľ nemá právo na náhradu neposkytnutých služieb,
- nevrátiť platbu za zájazd objednávateľovi, ktorý sa nedostaví v určenom čase na určené miesto odchodu na zájazd,
- nevrátiť platbu za zájazd objednávateľovi, ktorý sa nebude môcť zúčastniť zájazdu z dôvodu neplatnosti a nekompletnosti cestovných dokladov,
- na úhradu všetkých nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti s neplatnosťou alebo nekompletnosťou cestovných dokladov účastníka zájazdu
- na zmenu termínu, prípadne na zrušenie zájazdu v prípade nenaplnenia minimálneho počtu účastníkov zájazdu, ktorý bol vopred na internetovej stránke obstarávateľa zverejnený, a to 21dní pred plánovaným dňom uskutočnenia zájazdu a v prípade jednodňového výletu 7 dní pred plánovaným dňom uskutočnenia
- na zmenu termínu, prípadne zrušenie zájazdu alebo výletu v prípade nepredvídateľných a neobvyklých okolností, ktoré by mohli ohroziť zdravie a bezpečnosť účastníkov zájazdu, ako sú mimoriadne nepriaznivé poveternostné podmienky napr.: povodne, smršte, snehové kalamity, prírodné katastrofy, živelné pohromy, vojnové konflikty, teroristické útoky, politické nepokoje a pod.,
- požadovať od objednávateľa zaplatenie storno poplatku, ak naň podľa týchto VZP vznikol CK nárok,
- zmeniť trasu, miesto a čas odchodu, ak si to prevádzkové dôvody vyžadujú a ak tieto dôvody nevznikli vlastnou vinou CK.
2) Objednávateľ (klient, účastník zájazdu)
a) má povinnosť:
- zaplatiť cenu zájazdu alebo výletu podľa podmienok dohodnutých v tejto Zmluve, alebo podľa čl. IV týchto VZP
- uvádzať pravdivé a úplné informácie a údaje nevyhnutné k uzavretiu Zmluvy alebo Cestovného poistenia,
- oznámiť CK všetky zmeny Zmluvy hneď ako sa o nich dozvedel, najmä zmenu účastníkov zájazdu a ich nevyhnutné osobné údaje nutné na uzavretie Zmluvy s novým účastníkom,
- byť splnomocnený účastníkmi zájazdu na ich zastupovanie,
- zaistiť u osôb mladších ako 15 rokov sprievod a dohľad osobou staršou ako 18 rokov,
- zaistiť sprievod a dohľad aj u osôb, ktorých zdravotný stav to vyžaduje,
- dostaviť sa na miesto odchodu na zájazd v stanovenom čase a s platnými cestovnými dokladmi,
- riadiť sa počas zájazdu pokynmi sprievodcu, alebo zástupcu CK, dodržiavať program zájazdu,
- zdržať sa takého konania a správania, ktoré obmedzuje, ohrozuje a poškodzuje ostatných účastníkov zájazdu,
- uhradiť škodu, ktorú svojim správaním a konaním spôsobil
b) má právo:
- zúčastniť sa na zájazde, za ktorý zaplatil
- na poskytnutie takých služieb, ktoré boli uvedené v Zmluve,
- odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred termínom zájazdu za podmienky uhradenia stornopoplatku, ak naň CK vznikol nárok podľa týchto VZP,
- písomne e-mailom odstúpiť od zmluvy bez povinnosti úhrady stornopoplatku ak CK navrhla zmenu Zmluvy, s ktorou objednávateľ nesúhlasí,
- na ochranu osobných údajov, ktoré poskytol CK za účelom uzavretia zmluvy a cestovného poistenia podľa zákona 136/2014 Z. z.,
- na iný zájazd, na základe novej zmluvy, najmenej v kvalite pôvodného zájazdu, ak CK zruší objednaný zájazd, alebo navrhne zmenu Zmluvy,
- písomne alebo e-mailom nahlásiť CK náhradníka, v prípade, že sa sám zájazdu nezúčastní,
- vyžadovať od CK informácie, ktoré sa týkajú zájazdu,
- písomne, e-mailom reklamovať nedostatky zájazdu v súlade s týmito VZP,
- na vrátenie zaplatených finančných prostriedkov ak sa zájazd neuskutočnil, prípadne na vrátenie rozdielu medzi cenou zmluvne dohodnutých služieb a skutočne poskytnutých služiebVI. Zmeny dohodnutých služieb
VI. Zmeny dohodnutých služieb
1) Ak pred začiatkom zájazdu CK zmení podmienky Zmluvy, má objednávateľ právo buď akceptovať nové podmienky Zmluvy, alebo od Zmluvy odstúpiť bez povinnosti uhradiť stornopoplatok. Vyjadrenie k zmenám Zmluvy musí objednávateľ urobiť písomne do 48 hodín po oznámení zmien a to e-mailom, poštou, alebo telefonicky.
2) Ak objednávateľ nesúhlasí so zmenami Zmluvy, CK mu vráti už zaplatené finančné prostriedky do 7 dní po obdržaní jeho písomného vyjadrenia.
3) Ak CK zmení podmienky Zmluvy a objednávateľ súhlasí s iným zájazdom, alebo termínom, finančné prostriedky už uhradené, CK nevráti, ale bude ich považovať za úhradu nového, náhradného zájazdu a zmluvné strany podpíšu novú Zmluvu. Ak bude cena nového zájazdu vyššia ako cena pôvodného zrušeného zájazdu objednávateľ cenu doplatí najneskôr 30 dní pred dňom uskutočnenia zájazdu alebo ak bude cena nového zájazdu nižšia, CK vráti rozdiel medzi starou a novou cenou zájazdu do 7 dní odo dňa obdržania súhlasu objednávateľa so zmenou Zmluvy.
4) Ak CK zruší zájazd z dôvodu nenaplnenia minimálneho počtu účastníkov informuje o tom objednávateľa najneskôr 21 dní pred určeným dňom uskutočnenia zájazdu a pri jednodenných výletoch najneskôr 7 dní pred určeným dňom výletu. Do 7 dní od oznámenia o zrušení zájazdu príp. výletu vráti CK už uhradené finančné prostriedky za zájazd, príp. výlet objednávateľovi.
5) Ak CK počas zájazdu zistí, že nebude môcť objednávateľovi poskytnúť služby, ku ktorým sa Zmluvou zaviazala je povinná zabezpečiť náhradné služby v rovnakej kvalite ako boli dojednané v Zmluve. Ak CK zabezpečí náhradné služby v nižšej kvalite ako boli v Zmluve dohodnuté, je povinná vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny medzi poskytnutými a zmluvne dohodnutými službami.
VII. Odstúpenie od Zmluvy a stornopoplatky
CK môže odstúpiť od Zmluvy pred začatím zájazdu z dôvodu zrušenia zájazdu, alebo z dôvodu porušenia zmluvných podmienok zo strany objednávateľa (klienta, účastníka zájazdu). Oznámenie o odstúpení od Zmluvy pošle CK objednávateľovi e-mailom alebo poštou a do 7 dní po oznámení o odstúpení vráti objednávateľovi finančné prostriedky, ktoré objednávateľ CK už zaplatil.
Objednávateľ môže odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek a to písomne, buď poštou alebo e-mailom. Ak nie je dôvodom odstúpenia od Zmluvy návrh zmeny Zmluvy zo strany CK, alebo porušenie podmienok Zmluvy zo strany CK je objednávateľ povinný zaplatiť CK nasledovný stornopoplatok:
- v lehote odstúpenia od zmluvy kratšej ako 30 dní pred dátumom uskutočnenia zájazdu je stornopoplatok 50% z ceny zájazdu
- v lehote odstúpenia od zmluvy kratšej ako 14 dní pred dátumom uskutočnenia zájazdu je stornopoplatok 80% z ceny zájazdu
- v lehote odstúpenia od zmluvy kratšej ako 7 dní pred dátumom uskutočnenia zájazdu je stornopoplatok 100 % z ceny zájazdu
VIII. Reklamácie a zodpovednosť za škody
1) V prípade, že rozsah alebo kvalita poskytnutých služieb je objektívne na nižšej úrovni, ako to bolo dohodnuté v Zmluve, vzniká objednávateľovi nárok na odstránenie chybne poskytovanej služby a právo na reklamáciu.
2) Objednávateľ si uplatní právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne o dodávateľa služieb alebo u povereného zástupcu CK. O uplatnení tohto práva je potrebné urobiť písomný záznam v spolupráci so zástupcom CK, aby mohlo dôjsť k čo najskoršej náprave. Objednávateľ je povinný poskytovať CK maximálnu súčinnosť, aby bolo možné nedostatky čo najúčinnejšie odstrániť.
3) Ak CK nesplní povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy riadne a včas, musí objednávateľ uplatniť svoje právo písomne v CK bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa Zmluvy, inak právo zanikne. Na uznanie nárokov predloží objednávateľ písomný záznam uvedený v bode 2) tohto článku. Reklamáciu pošle objednávateľ na adresu CK poštou alebo e-mailom.
4) Na všetky reklamácie podané v súlade s týmito VZP je CK po prešetrení povinná odpovedať písomnou formou poštou, alebo e-mailom najneskôr do 30 dní od doručenia reklamácie.
5) CK je zbavená zodpovednosti za škodu, ktorú nezavinila ani ona ani jej zmluvný partneri a škoda bola spôsobená objednávateľom, alebo treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním služieb, alebo udalosťou, ktorej nebolo možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídaných okolností. CK nezodpovedá za úroveň tých služieb, ktoré si objednávateľ sám objedná u tretích osôb.
6)Ak objednávateľ trvá na svojej reklamácii aj po zamietnutí reklamácie cestovnou kanceláriou, môže okrem podania sťažnosti na príslušný okresný všeobecný alebo rozhodcovský súd, riešiť spor alternatívne a to podaním Návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu na orgán alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR, ktorý je dostupný na web stránke www.mhsr.sk. Objednávateľ môže podať sťažnosť aj online na http.//ec.europa.eu/consumers/odr/, vyplnením formuláru a priložením dostatočných dokumentov, informácii a dôkazov, tak aby bol jasný príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporu. Subjekt alternatívneho riešenia sporu môže požadovať od sťažovateľa úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu, maximálne však do výšky 5,- € s DPH.
IX. Poistenie proti insolventnosti.
Na základe uzatvoreného poistenia CK proti úpadku v súlade so zákonom č. 281/2001 Z. z. vzniká objednávateľovi právo na poistné plnenie, ak CK z dôvodu úpadku:
a) neposkytne objednávateľovi dopravu z miesta pobytu v zahraničí do SR, ak je táto súčasťou objednaných a zaplatených služieb,
b) nevráti objednávateľovi zaplatený preddavok, alebo cenu zájazdu v prípade ak sa zájazd neuskutočnil,
c) nevráti objednávateľovi rozdiel medzi zaplatenou cenou zájazdu a cenou čiastočne poskytnutého zájazdu v prípade, ak zájazd bol poskytnutý z časti.
Poistné plnenie si objednávateľ uplatní priamo u poisťovne, s ktorou má CK uzavreté povinné poistenie CK proti úpadku.
Povinné zmluvné poistenie je zahrnuté v cenách všetkých zájazdov, ktoré CK poskytuje.
X. Cestovné poistenie.
Obstarávateľ je oprávnený sprostredkovať a uzatvárať zmluvu o komplexnom cestovnom poistení a celoročnom cestovnom poistení pre účastníkov zájazdu na základe zmluvy podpísanej medzi obstarávateľom a poisťovňou. Poistná zmluva je súčasťou Zmluvy, ak si objednávateľ cestovné poistenie u CK objednal. Obsah, cena, rozsah krytia a podmienky cestovného poistenia sú uverejnené na internetovej stránke CK.
Poistný vzťah vzniká priamo medzi účastníkom zájazdu a poisťovacou spoločnosťou. Za účelom sprostredkovania tohto vzťahu má CK právo vyžadovať údaje o dátume narodenia, príp. č. OP a rodné číslo účastníka zájazdu. V jednaní o odškodnení poistnej udalosti je poisťovňa v priamom vzťahu k účastníkovi zájazdu a CK neprináleží posudzovať existenciu, prípadne výšku uplatňovaných nárokov z tohto vzťahu. Zaplatením poistného, alebo podpisom Zmluvy, podľa toho čo nastane skôr, dáva objednávateľ súhlas Poisťovni, v ktorej sa objednané cestovné poistenie uzatvára, so spracovaním svojich osobných údajov, ako i osobných údajov ďalších účastníkov zájazdu, ktorý prejavili záujem o uzatvorenie cestovného poistenia a ktorých objednávateľ zastupuje, a to za účelom uzavretia Poistnej zmluvy.
XI. Cestovné doklady.
Cestovné doklady si objednávateľ obstaráva sám a zodpovedá za ich správnosť, úplnosť a platnosť. Objednávateľ, ktorý je cudzozemcom, ak sa na neho vzťahuje vízová povinnosť navštívenej krajiny, si víza obstaráva sám.
XII. Spracúvanie osobných údajov.
Objednávateľ vyplnením objednávky a následným uzatvorením zmluvy o obstaraní zájazdu/výletu dobrovoľne poskytuje svoje osobné údaje, ako aj osobné údaje účastníkov zájazdu, CK v rozsahu údajov uvedených v zmluve. CK ako prevádzkovateľ spracúva tieto osobné údaje v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov za účelom uzatvorenia a plnenia povinností vyplývajúcich zo zmluvy o obstaraní zájazdu/výletu, uzatvorenia poistnej zmluvy pre prípad úpadku, uzatvorenia poistnej zmluvy pre cestovné poistenie a plnenia iných povinností vyplývajúcich z osobitných právnych predpisov.
Záujemca, ktorý sa zadaním kontaktných údajov prihlásil prostredníctvom tejto internetovej stránky na odber newsletteru, potvrdením žiadosti prejavil v súlade s § 11 zákona č.122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov súhlas so spracúvaním jeho osobných údajov na marketingové účely, a to najmä na zasielanie informácií o plánovaných zájazdoch a výletoch, akciách, novinkách a zľavách. CK spracúva osobné údaje na účely marketingu na dobu neurčitú. Záujemca je oprávnený kedykoľvek mailom alebo písomne požiadať CK o likvidáciu jeho osobných údajov. Na základe žiadosti budú osobné údaje zlikvidované bez zbytočného odkladu. Ostatné osobné údaje spracúva CK po dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvných povinností a povinností vyplývajúcich z osobitných právnych predpisov a po jej uplynutí ich vhodným spôsobom zlikviduje.
CK poskytuje, príp. sprístupňuje osobné údaje tretím osobám len v nevyhnutnej miere za účelom splnenia si svojich povinností vyplývajúcich z uvedených zmluvných vzťahov a z osobitných právnych predpisov.
Osobné údaje spracúvané na účely marketingu CK neposkytuje ani nesprístupňuje tretím osobám.
CK nezverejňuje žiadne osobné údaje dotknutých osôb.
CK je povinná v súlade so zákonom zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch a zabezpečiť ich ochranu. Za týmto účelom prijala CK bezpečnostné opatrenia, ktoré sú zapracované v Bezpečnostnom projekte.
XIII. Práva dotknutej osoby pri spracúvaní osobných údajov
Osoba, ktorá poskytla CK osobné údaje, je oprávnená na základe písomnej žiadosti vyžadovať od CK informácie o spracúvaní jej osobných údajov, namietať spôsob spracúvania a žiadať ich likvidáciu v súlade s § 28 a nasl. zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. Žiadosti a podnety dotknutej osoby vybaví CK najneskôr do 30 dní.
XIV. Záverečné ustanovenia.
Tieto VZP vstupujú do platnosti dňom 1.3.2015
Objednávateľ samotným objednaním zájazdu v CK potvrdzuje, že sa s týmito VZP a Zmluvou oboznámil, rozumie im, súhlasí s nimi a v plnom rozsahu ich prijíma, a zároveň potvrdzuje, že s týmito VZP a Zmluvou oboznámil aj ostatných účastníkov zájazdu, ktorých zastupuje a ktorí taktiež týmto VZP a Zmluve porozumeli, súhlasia s nimi a v plnom rozsahu ich prijímajú. Orgánmi dozoru sú: SOI, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, 82007 Bratislava 27
Úrad na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 82007 Bratislava
Cestovnej kancelárie Víkendové výlety (ďalej len „VZP“)
I. Základné ustanovenia
a) Tieto VZP vychádzajú z ustanovení Zákona č.281/2001 Z. z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárii a cestovných agentúr, Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a ustanovení § 741a a nasledujúcich zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka.
b) VZP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o obstaraní zájazdu (ďalej len „Zmluvy“) uzatvorenej medzi Cestovnou kanceláriou Víkendové výlety (ďalej len „CK“) a objednávateľom
c) VZP platia pre všetky zájazdy a výlety organizované a ponúkané CK na internetovej stránke, prípadne formou tlačených katalógov a ponukových listov.
d) CK nemá kamenné prevádzky je internetovou CK, preto celá komunikácia medzi ňou a objednávateľom prebieha prostredníctvom e-mailu, telefonicky, alebo poštou.
e) VZP stanovujú základné práva a povinnosti záväzkového vzťahu medzi CK a objednávateľom a sú záväzné pre všetkých účastníkov tohto zmluvného vzťahu odo dňa prvého prejavu vôle objednávateľa smerujúceho k vzniku záväzkového vzťahu s CK.
f) CK spracúva dobrovoľne poskytnuté osobné údaje účastníkov výletu alebo zájazdu v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov tak ako je presne špecifikované v čl. XII a XIII týchto VZP. Za účelom ochrany osobných údajov má CK vypracovaný bezpečnostný projekt v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov.
g) Zájazd je kombinácia najmenej dvoch služieb (doprava, strava, ubytovanie, sprievodca) predávaných za súhrnnú cenu a poskytovaných dlhšie ako 24 hodín.
h) Výlet je akákoľvek kombinácia služieb predávaných za súhrnnú cenu a poskytovaných kratšie ako 24 hodín.
II. Zmluvné strany
Zmluvnými stranami sú:
Obstarávateľ: Vojtech Lacika, Hálova 1082/19, 85101 Bratislava - Petržalka, IČO: 48073890 č. živnostenského reg. 110-238614 Okresného úradu Bratislava ako prevádzkovateľ CK, a
Objednávateľ, ktorým je fyzická osoba spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba. Osoba mladšia ako 15 rokov sa môže zúčastniť zájazdu alebo výletu len v doprovode osoby staršej ako 18 rokov, pričom osoby mladšie ako 18 rokov musia mať písomný súhlas svojho zákonného zástupcu k účasti na zájazde alebo výlete.
III. Zmluvný vzťah
1. Zmluvný vzťah pri obstaraní výletu vzniká medzi CK a objednávateľom zaplatením ceny zájazdu, a teda jej akceptovaním, čo je jednoznačným prejavom slobodnej a vážnej vôle objednávateľa vstúpiť do zmluvného vzťahu s CK, prijatím týchto VZP a zároveň aj vyjadrením súhlasu s nimi,
2. Zmluvný vzťah pri obstaraní zájazdu vzniká medzi CK a objednávateľom podpísaním Zmluvy oboma zmluvnými stranami.
IV. Platobné podmienky
1. Cena za zájazd, alebo výlet je zverejnená na internetovej stránke obstarávateľa, prípadne v katalógu alebo ponukových listoch, ak tieto existujú. Cena platná v čase objednania je zmluvnou cenou.
2. Objednávateľ je povinný uhradiť cenu výletu do 5 dní odo dňa prijatia potvrdzujúceho e-mailu od CK.
3. Cenu zájazdu minimálne vo výške 50% z ceny zájazdu je objednávateľ povinný uhradiť do 5 dní odo dňa prijatia potvrdzovacieho e-mailu od CK. Ak zmluvné strany uzavrú Zmluvu v lehote kratšej ako 30 dní pred začatím zájazdu, zaplatí objednávateľ cenu zájazdu v plnej výške do 5 dní odo dňa prijatia potvrdzovacieho e-mailu.
4. Objednávateľ je povinný doplatiť zvyšok ceny zájazdu najneskôr 30 dní pred dňom uskutočnenia zájazdu. Ak objednávateľ zvyšok ceny zájazdu podľa Zmluvy v lehote uvedenej v bode 3 tohto článku nezaplatí, nemá objednávateľ právo účasti na zájazde a finančné prostriedky, ktoré boli CK zaplatené, prepadajú v jej prospech.
V. Práva a povinnosti zmluvných strán
1) CK
a) má povinnosť:
- mať uzatvorenú Zmluvu o poistení proti insolventnosti CK pre prípad jej úpadku a jej podmienky mať uverejnené na internetovej stránke,
- odovzdať objednávateľovi doklad o poistení zájazdu pre prípad úpadku vystavený poistiteľom,
- presne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe, a ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie objednávateľa zájazd objednať,
- informovať záujemcov o zájazd na svojej internetovej stránke o minimálnom počte účastníkov, dosiahnutie ktorého je podmienkou uskutočnenia zájazdu,
- poskytnúť na internetovej stránke termín uzávierky dokedy je možné sa na zájazd prihlásiť,
- až do termínu konania zájazdu mať tento zájazd zverejnený na svojich internetových stránkach,
- obstarať zájazd tak, ako je uvedené v Zmluve,
- najneskôr 7 dní pred uskutočnením zájazdu poskytnúť objednávateľovi písomne ďalšie informácie potrebné k účasti na zájazde, ktoré nie sú uvedené v Zmluve, alebo na internetovej stránke CK, hlavne presný čas, miesto odchodu, meno kontaktnej osoby a jej telefónne číslo,
- pri zrušení zájazdu ponúknuť objednávateľovi náhradný termín, alebo zájazd a v prípade nesúhlasu zo strany objednávateľa, vrátiť mu zaplatené finančné prostriedky do 7 dní odo dňa zrušenia zájazdu.
b) má právo:
- na odstúpenie od Zmluvy za podmienok dohodnutých v Zmluve alebo týchto VZP
- na odstúpenie od Zmluvy s objednávateľom, ktorý svojim správaním a konaním znemožňuje realizáciu zájazdu podľa dohodnutých podmienok, alebo ohrozuje ostatných účastníkov zájazdu. V takom prípade má CK nárok na náhradu škody spôsobnej objednávateľom, pričom objednávateľ nemá právo na náhradu neposkytnutých služieb,
- nevrátiť platbu za zájazd objednávateľovi, ktorý sa nedostaví v určenom čase na určené miesto odchodu na zájazd,
- nevrátiť platbu za zájazd objednávateľovi, ktorý sa nebude môcť zúčastniť zájazdu z dôvodu neplatnosti a nekompletnosti cestovných dokladov,
- na úhradu všetkých nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti s neplatnosťou alebo nekompletnosťou cestovných dokladov účastníka zájazdu
- na zmenu termínu, prípadne na zrušenie zájazdu v prípade nenaplnenia minimálneho počtu účastníkov zájazdu, ktorý bol vopred na internetovej stránke obstarávateľa zverejnený, a to 21dní pred plánovaným dňom uskutočnenia zájazdu a v prípade jednodňového výletu 7 dní pred plánovaným dňom uskutočnenia
- na zmenu termínu, prípadne zrušenie zájazdu alebo výletu v prípade nepredvídateľných a neobvyklých okolností, ktoré by mohli ohroziť zdravie a bezpečnosť účastníkov zájazdu, ako sú mimoriadne nepriaznivé poveternostné podmienky napr.: povodne, smršte, snehové kalamity, prírodné katastrofy, živelné pohromy, vojnové konflikty, teroristické útoky, politické nepokoje a pod.,
- požadovať od objednávateľa zaplatenie storno poplatku, ak naň podľa týchto VZP vznikol CK nárok,
- zmeniť trasu, miesto a čas odchodu, ak si to prevádzkové dôvody vyžadujú a ak tieto dôvody nevznikli vlastnou vinou CK.
2) Objednávateľ (klient, účastník zájazdu)
a) má povinnosť:
- zaplatiť cenu zájazdu alebo výletu podľa podmienok dohodnutých v tejto Zmluve, alebo podľa čl. IV týchto VZP
- uvádzať pravdivé a úplné informácie a údaje nevyhnutné k uzavretiu Zmluvy alebo Cestovného poistenia,
- oznámiť CK všetky zmeny Zmluvy hneď ako sa o nich dozvedel, najmä zmenu účastníkov zájazdu a ich nevyhnutné osobné údaje nutné na uzavretie Zmluvy s novým účastníkom,
- byť splnomocnený účastníkmi zájazdu na ich zastupovanie,
- zaistiť u osôb mladších ako 15 rokov sprievod a dohľad osobou staršou ako 18 rokov,
- zaistiť sprievod a dohľad aj u osôb, ktorých zdravotný stav to vyžaduje,
- dostaviť sa na miesto odchodu na zájazd v stanovenom čase a s platnými cestovnými dokladmi,
- riadiť sa počas zájazdu pokynmi sprievodcu, alebo zástupcu CK, dodržiavať program zájazdu,
- zdržať sa takého konania a správania, ktoré obmedzuje, ohrozuje a poškodzuje ostatných účastníkov zájazdu,
- uhradiť škodu, ktorú svojim správaním a konaním spôsobil
b) má právo:
- zúčastniť sa na zájazde, za ktorý zaplatil
- na poskytnutie takých služieb, ktoré boli uvedené v Zmluve,
- odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred termínom zájazdu za podmienky uhradenia stornopoplatku, ak naň CK vznikol nárok podľa týchto VZP,
- písomne e-mailom odstúpiť od zmluvy bez povinnosti úhrady stornopoplatku ak CK navrhla zmenu Zmluvy, s ktorou objednávateľ nesúhlasí,
- na ochranu osobných údajov, ktoré poskytol CK za účelom uzavretia zmluvy a cestovného poistenia podľa zákona 136/2014 Z. z.,
- na iný zájazd, na základe novej zmluvy, najmenej v kvalite pôvodného zájazdu, ak CK zruší objednaný zájazd, alebo navrhne zmenu Zmluvy,
- písomne alebo e-mailom nahlásiť CK náhradníka, v prípade, že sa sám zájazdu nezúčastní,
- vyžadovať od CK informácie, ktoré sa týkajú zájazdu,
- písomne, e-mailom reklamovať nedostatky zájazdu v súlade s týmito VZP,
- na vrátenie zaplatených finančných prostriedkov ak sa zájazd neuskutočnil, prípadne na vrátenie rozdielu medzi cenou zmluvne dohodnutých služieb a skutočne poskytnutých služiebVI. Zmeny dohodnutých služieb
VI. Zmeny dohodnutých služieb
1) Ak pred začiatkom zájazdu CK zmení podmienky Zmluvy, má objednávateľ právo buď akceptovať nové podmienky Zmluvy, alebo od Zmluvy odstúpiť bez povinnosti uhradiť stornopoplatok. Vyjadrenie k zmenám Zmluvy musí objednávateľ urobiť písomne do 48 hodín po oznámení zmien a to e-mailom, poštou, alebo telefonicky.
2) Ak objednávateľ nesúhlasí so zmenami Zmluvy, CK mu vráti už zaplatené finančné prostriedky do 7 dní po obdržaní jeho písomného vyjadrenia.
3) Ak CK zmení podmienky Zmluvy a objednávateľ súhlasí s iným zájazdom, alebo termínom, finančné prostriedky už uhradené, CK nevráti, ale bude ich považovať za úhradu nového, náhradného zájazdu a zmluvné strany podpíšu novú Zmluvu. Ak bude cena nového zájazdu vyššia ako cena pôvodného zrušeného zájazdu objednávateľ cenu doplatí najneskôr 30 dní pred dňom uskutočnenia zájazdu alebo ak bude cena nového zájazdu nižšia, CK vráti rozdiel medzi starou a novou cenou zájazdu do 7 dní odo dňa obdržania súhlasu objednávateľa so zmenou Zmluvy.
4) Ak CK zruší zájazd z dôvodu nenaplnenia minimálneho počtu účastníkov informuje o tom objednávateľa najneskôr 21 dní pred určeným dňom uskutočnenia zájazdu a pri jednodenných výletoch najneskôr 7 dní pred určeným dňom výletu. Do 7 dní od oznámenia o zrušení zájazdu príp. výletu vráti CK už uhradené finančné prostriedky za zájazd, príp. výlet objednávateľovi.
5) Ak CK počas zájazdu zistí, že nebude môcť objednávateľovi poskytnúť služby, ku ktorým sa Zmluvou zaviazala je povinná zabezpečiť náhradné služby v rovnakej kvalite ako boli dojednané v Zmluve. Ak CK zabezpečí náhradné služby v nižšej kvalite ako boli v Zmluve dohodnuté, je povinná vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny medzi poskytnutými a zmluvne dohodnutými službami.
VII. Odstúpenie od Zmluvy a stornopoplatky
CK môže odstúpiť od Zmluvy pred začatím zájazdu z dôvodu zrušenia zájazdu, alebo z dôvodu porušenia zmluvných podmienok zo strany objednávateľa (klienta, účastníka zájazdu). Oznámenie o odstúpení od Zmluvy pošle CK objednávateľovi e-mailom alebo poštou a do 7 dní po oznámení o odstúpení vráti objednávateľovi finančné prostriedky, ktoré objednávateľ CK už zaplatil.
Objednávateľ môže odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek a to písomne, buď poštou alebo e-mailom. Ak nie je dôvodom odstúpenia od Zmluvy návrh zmeny Zmluvy zo strany CK, alebo porušenie podmienok Zmluvy zo strany CK je objednávateľ povinný zaplatiť CK nasledovný stornopoplatok:
- v lehote odstúpenia od zmluvy kratšej ako 30 dní pred dátumom uskutočnenia zájazdu je stornopoplatok 50% z ceny zájazdu
- v lehote odstúpenia od zmluvy kratšej ako 14 dní pred dátumom uskutočnenia zájazdu je stornopoplatok 80% z ceny zájazdu
- v lehote odstúpenia od zmluvy kratšej ako 7 dní pred dátumom uskutočnenia zájazdu je stornopoplatok 100 % z ceny zájazdu
VIII. Reklamácie a zodpovednosť za škody
1) V prípade, že rozsah alebo kvalita poskytnutých služieb je objektívne na nižšej úrovni, ako to bolo dohodnuté v Zmluve, vzniká objednávateľovi nárok na odstránenie chybne poskytovanej služby a právo na reklamáciu.
2) Objednávateľ si uplatní právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne o dodávateľa služieb alebo u povereného zástupcu CK. O uplatnení tohto práva je potrebné urobiť písomný záznam v spolupráci so zástupcom CK, aby mohlo dôjsť k čo najskoršej náprave. Objednávateľ je povinný poskytovať CK maximálnu súčinnosť, aby bolo možné nedostatky čo najúčinnejšie odstrániť.
3) Ak CK nesplní povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy riadne a včas, musí objednávateľ uplatniť svoje právo písomne v CK bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa Zmluvy, inak právo zanikne. Na uznanie nárokov predloží objednávateľ písomný záznam uvedený v bode 2) tohto článku. Reklamáciu pošle objednávateľ na adresu CK poštou alebo e-mailom.
4) Na všetky reklamácie podané v súlade s týmito VZP je CK po prešetrení povinná odpovedať písomnou formou poštou, alebo e-mailom najneskôr do 30 dní od doručenia reklamácie.
5) CK je zbavená zodpovednosti za škodu, ktorú nezavinila ani ona ani jej zmluvný partneri a škoda bola spôsobená objednávateľom, alebo treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním služieb, alebo udalosťou, ktorej nebolo možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídaných okolností. CK nezodpovedá za úroveň tých služieb, ktoré si objednávateľ sám objedná u tretích osôb.
6)Ak objednávateľ trvá na svojej reklamácii aj po zamietnutí reklamácie cestovnou kanceláriou, môže okrem podania sťažnosti na príslušný okresný všeobecný alebo rozhodcovský súd, riešiť spor alternatívne a to podaním Návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu na orgán alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR, ktorý je dostupný na web stránke www.mhsr.sk. Objednávateľ môže podať sťažnosť aj online na http.//ec.europa.eu/consumers/odr/, vyplnením formuláru a priložením dostatočných dokumentov, informácii a dôkazov, tak aby bol jasný príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporu. Subjekt alternatívneho riešenia sporu môže požadovať od sťažovateľa úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu, maximálne však do výšky 5,- € s DPH.
IX. Poistenie proti insolventnosti.
Na základe uzatvoreného poistenia CK proti úpadku v súlade so zákonom č. 281/2001 Z. z. vzniká objednávateľovi právo na poistné plnenie, ak CK z dôvodu úpadku:
a) neposkytne objednávateľovi dopravu z miesta pobytu v zahraničí do SR, ak je táto súčasťou objednaných a zaplatených služieb,
b) nevráti objednávateľovi zaplatený preddavok, alebo cenu zájazdu v prípade ak sa zájazd neuskutočnil,
c) nevráti objednávateľovi rozdiel medzi zaplatenou cenou zájazdu a cenou čiastočne poskytnutého zájazdu v prípade, ak zájazd bol poskytnutý z časti.
Poistné plnenie si objednávateľ uplatní priamo u poisťovne, s ktorou má CK uzavreté povinné poistenie CK proti úpadku.
Povinné zmluvné poistenie je zahrnuté v cenách všetkých zájazdov, ktoré CK poskytuje.
X. Cestovné poistenie.
Obstarávateľ je oprávnený sprostredkovať a uzatvárať zmluvu o komplexnom cestovnom poistení a celoročnom cestovnom poistení pre účastníkov zájazdu na základe zmluvy podpísanej medzi obstarávateľom a poisťovňou. Poistná zmluva je súčasťou Zmluvy, ak si objednávateľ cestovné poistenie u CK objednal. Obsah, cena, rozsah krytia a podmienky cestovného poistenia sú uverejnené na internetovej stránke CK.
Poistný vzťah vzniká priamo medzi účastníkom zájazdu a poisťovacou spoločnosťou. Za účelom sprostredkovania tohto vzťahu má CK právo vyžadovať údaje o dátume narodenia, príp. č. OP a rodné číslo účastníka zájazdu. V jednaní o odškodnení poistnej udalosti je poisťovňa v priamom vzťahu k účastníkovi zájazdu a CK neprináleží posudzovať existenciu, prípadne výšku uplatňovaných nárokov z tohto vzťahu. Zaplatením poistného, alebo podpisom Zmluvy, podľa toho čo nastane skôr, dáva objednávateľ súhlas Poisťovni, v ktorej sa objednané cestovné poistenie uzatvára, so spracovaním svojich osobných údajov, ako i osobných údajov ďalších účastníkov zájazdu, ktorý prejavili záujem o uzatvorenie cestovného poistenia a ktorých objednávateľ zastupuje, a to za účelom uzavretia Poistnej zmluvy.
XI. Cestovné doklady.
Cestovné doklady si objednávateľ obstaráva sám a zodpovedá za ich správnosť, úplnosť a platnosť. Objednávateľ, ktorý je cudzozemcom, ak sa na neho vzťahuje vízová povinnosť navštívenej krajiny, si víza obstaráva sám.
XII. Spracúvanie osobných údajov.
Objednávateľ vyplnením objednávky a následným uzatvorením zmluvy o obstaraní zájazdu/výletu dobrovoľne poskytuje svoje osobné údaje, ako aj osobné údaje účastníkov zájazdu, CK v rozsahu údajov uvedených v zmluve. CK ako prevádzkovateľ spracúva tieto osobné údaje v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov za účelom uzatvorenia a plnenia povinností vyplývajúcich zo zmluvy o obstaraní zájazdu/výletu, uzatvorenia poistnej zmluvy pre prípad úpadku, uzatvorenia poistnej zmluvy pre cestovné poistenie a plnenia iných povinností vyplývajúcich z osobitných právnych predpisov.
Záujemca, ktorý sa zadaním kontaktných údajov prihlásil prostredníctvom tejto internetovej stránky na odber newsletteru, potvrdením žiadosti prejavil v súlade s § 11 zákona č.122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov súhlas so spracúvaním jeho osobných údajov na marketingové účely, a to najmä na zasielanie informácií o plánovaných zájazdoch a výletoch, akciách, novinkách a zľavách. CK spracúva osobné údaje na účely marketingu na dobu neurčitú. Záujemca je oprávnený kedykoľvek mailom alebo písomne požiadať CK o likvidáciu jeho osobných údajov. Na základe žiadosti budú osobné údaje zlikvidované bez zbytočného odkladu. Ostatné osobné údaje spracúva CK po dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvných povinností a povinností vyplývajúcich z osobitných právnych predpisov a po jej uplynutí ich vhodným spôsobom zlikviduje.
CK poskytuje, príp. sprístupňuje osobné údaje tretím osobám len v nevyhnutnej miere za účelom splnenia si svojich povinností vyplývajúcich z uvedených zmluvných vzťahov a z osobitných právnych predpisov.
Osobné údaje spracúvané na účely marketingu CK neposkytuje ani nesprístupňuje tretím osobám.
CK nezverejňuje žiadne osobné údaje dotknutých osôb.
CK je povinná v súlade so zákonom zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch a zabezpečiť ich ochranu. Za týmto účelom prijala CK bezpečnostné opatrenia, ktoré sú zapracované v Bezpečnostnom projekte.
XIII. Práva dotknutej osoby pri spracúvaní osobných údajov
Osoba, ktorá poskytla CK osobné údaje, je oprávnená na základe písomnej žiadosti vyžadovať od CK informácie o spracúvaní jej osobných údajov, namietať spôsob spracúvania a žiadať ich likvidáciu v súlade s § 28 a nasl. zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. Žiadosti a podnety dotknutej osoby vybaví CK najneskôr do 30 dní.
XIV. Záverečné ustanovenia.
Tieto VZP vstupujú do platnosti dňom 1.3.2015
Objednávateľ samotným objednaním zájazdu v CK potvrdzuje, že sa s týmito VZP a Zmluvou oboznámil, rozumie im, súhlasí s nimi a v plnom rozsahu ich prijíma, a zároveň potvrdzuje, že s týmito VZP a Zmluvou oboznámil aj ostatných účastníkov zájazdu, ktorých zastupuje a ktorí taktiež týmto VZP a Zmluve porozumeli, súhlasia s nimi a v plnom rozsahu ich prijímajú. Orgánmi dozoru sú: SOI, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, 82007 Bratislava 27
Úrad na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 82007 Bratislava